REGULAMENT PREMIERE
EXPO MARATON 2019
A. Termeni tehnici:
1. Punctaj: reprezintă numărul însumat de voturi obţinute la toate categoriile de vot, de la toţi votanţii respectivului candidat
2. Categorii de vot: Calitatea conceptului | Calitatea lucrărilor | Aspectul expoziţiei
3. Medie: reprezintă nota obţinută din împărţirea punctajului la numărul de voturi.
Categorii urmărite: Medie totală / generală și Medie pe categorie
4. Clasament: ordinea în care sunt plasaţi expozanţii potrivit rezultatelor obţinute în baza voturilor publicului reflectate în media totală sau media pe categorie.
B. Regulă generală:
Premiile publicului, premiile juriului, premiile pe categorii și premiile oferite de sponsorul Rembrandt Graphic Centre nu se cumulează! Un candidat poate să obţină un singur premiu dintre cele menţionate mai sus! Astfel, pe baza mediilor obţinute vor fi declaraţi câştigători expozanţii plasaţi primii în clasament care nu au mai obţinut un alt premiu.
Partenerii Expo Maraton 2019 au libertatea de a-și selecta expoziția preferată: Institutul Cultural Francez Cluj, Centrul Cultural German Cluj-Napoca, Institutul Polonez din București, Fundaţia PLAN B, Sector 1 Gallery București, Zorzini Gallery, Jecza Gallery, Bazis Contemporary Art Platform, Lateral ArtSpace, Galeria Nano, Asociația Origo, Atelier Patru, Matca.
C. Modalitatea de desemnare a câştigătorilor:
Premiile publicului în cadrul competiţiei Expo Maraton 2019 constau în două vizite de documentare la Bienala Internațională de Artă Contemporană de la Veneţia şi se acordă pe baza voturilor publicului în funcție de punctaj și de media totală. Se alocă astfel un premiu pentru candidatul care obţine cel mai mare punctaj (numărul total de voturi) și un premiu pentru candidatul care obține media totală cea mai mare.
2. Premiul Juriului competiţiei Expo Maraton 2019 constă într-o vizită de documentare la Bienala Internațională de Artă Contemporană de la Veneţia şi se acordă pe baza selecţiei realizate de membrii juriului.
3. Premiile pe categorii (în valoare de 1700 Ron) sunt obţinute de candidaţii care deţin media cea mai mare pe categoria respectivă (şi care nu au mai primit niciunul dintre premiile menţionate mai sus).
5. Premiile Rembrandt Graphic Centre (produse în valoare de 300 Ron) sunt obţinute de următorii candidaţi plasaţi în clasamentul general pe media totală şi care nu au mai primit nici unul dintre premiile menţionate mai sus.
6. Premiile partenerilor (Institutul Cultural Francez Cluj, Centrul Cultural German Cluj-Napoca, Institutul Polonez din București, Fundaţia PLAN B, Sector 1 Gallery București, Zorzini Gallery, Jecza Gallery, Bazis Contemporary Art Platform, Lateral ArtSpace, Galeria Nano, Asociația Origo, Atelier Patru, Matca) sunt selectate direct de către reprezentanţii acestor instituţii pe baza calităţii expoziţiilor și opțiunilor proprii.
7. Premiile One Minute Artist Statement (în valoare de 1000 Ron) se acordă participanților cu video-uri înscrise în competiția One Minute Artist Statement. Cele 2 premii sunt acordate în funcție de: a) aprecierile publicului online (număr total de like-uri cumulate într-o monitorizare de 5 zile) pentru fiecare video în parte, încărcate pe pagina de facebook Expo Maraton Cluj / UAD și b) selecția realizată de un juriu format din cadre didactice din cadrul departamentului Foto-video PCI.